17. listopadu 2012

Ingress - první zkušeností z augmented reality hry od Google


(aktualizace 17.11. 12:15)

Základní info
  • mobilní hra využívající aktuální pozici uživatele (GPS) a metadata z internetu  - Google to nazývá Augmented Reality Game (ARG)
  • uzavřená beta verze pouze na pozvánky přes web, ty se nedají zatím přeposílat mezi uživateli
  • hru vytvořila interní skupin Google skupina Niantic Labs, kterou vede John Hanke, zakladatel firmy Keyhole (a už víte co znamená to K v KML :), která byla akvizovaná Google a přejmenována na Maps/Earth
  • k dispozici zatím pouze verze pro Android, v následujících měsících i iPhone
  • oficiální stránky Ingress 



Příběh

  • vědci z CERNu  během experimentu objevili Tajemnou hmotu (Exotic Matter [XM]), která je rozprostřena po světě
  • dále se u významných míst (sochy, muzea a další veřejná prostranství) vyskytují tzv. Portály (portals)
  • existují dvě skupiny, které mají zájem hmotu využít - Osvícenci (The Enlightened) a Odpůrci (The Resistance)
  • Shapers je kódové označení pro vícedimenzovou inteligenci, která infiltruji naši dimenzi prostřednictvím XM portálů
  • cílem Osvícenců (The Enlightened) je za pomocí Shapers infiltrovat zemi, protože věří že dokážou přinés užitečné využití pro celé lidstvo (jejich portály mají zelenou barvu)
  • cílem Odpůrců (The Resistance) je ubránit se invazi Shapers, protože vidí hrozivé následky změn a chtějí tak ochránit lidstvo (jejich portály mají modrou barvu)
  • každá skupina tedy získává Portály, staví v nich Rezonátory, ty seskupují do Polí a za každé pole jsou Mind Units, které měří vývoj hry
  • cílem je spolupracovat s ostatními hrači na dobývání a záchraně světa
Obrazovka pro výběr 

Popis hry
  • chozením po městě sbíráte elektřinu (XM) - stačí když kolem ní projdete
  • na speciálních místech po městě jsou Portály (často to jsou turistické lokace s fotkou)
  • pokud jste v dosahu Portálu (50m), můžete ho hacknout - tím z něho získáte nějaké předměty (např. klíč, Rezonátor, XMP nebo tajemné předměty)
  • dále k Portálu můžete přistavět Rezonátory (těch může mít až 8) 
  • pokud má Portál postaveny všechny Rezonátory a je doplněn energii (kterou jste nasbírali), můžete ho spojit s jiným Portálem v okolí (musí mít také 8 Rezonátorů). Navíc ještě musíte mít klíč.
  • pokud se spojíte 3 Portály dohromady (do trianglu) vytvoří tzv. Pole
  • za vytvoření Pole získávate body (Action Points) a hlavně vaše strana (Osvícenci / Odpůrci) získá body - tzv. Mind Units
  • cílem celé hry je získat pro svoji stranu nejvíce Mind Units 
  • spojovat Portály může i na delší vzálenosti,ale musí do nich umístit silnější Rezonátory, čím vyšší stupeň, tím je potřeba více lidí na postavení
  • pokud jste u cizího portálu, můžete na něj zaútočit pomocí XMP předmětu nebo ho hacknout
  • kromě hracích předmětů máte i tajemené předměty (desky, kniha), ke kterým slouží tento web jako rozcestník http://www.nianticproject.com/

Tipy a triky pro hraní
INTEL je mapa s vizualizací jaké území je ovládáno . Je dobře skryta a dostanete se k ní přes odkaz  http://www.ingress.com/intel (musíte mít účet do hry). Na obrázku vidíte zeleně portály, které jsem postavil během páteční noci :) Můžete si prohlédnout jaké portály jsou blízko vás, můžete zde proměnit kódy hry za bonusy v podobě AP nebo předmětů a zároveň je zde k dispozici chat (globální/lokální a pak celkový /jen se svoji stranou)
¨

Bonusové kódy, za které dostanete AP a XM (v rozsahu 100-300)


  • 3ra8jarvisq3s9
  • 9uc8epiphanyx2y9y
  • 8qb2coverups5y5x
  • 9vh3higgsz7r7x
  • 8wg2portalp9t2w
  • 9rh7pandoraz7y8q
  • 9yf9creativer5v7u
  • kureze33d




Tvorba vlastní portálů:
  • zapněte si GPS a povolte ukládání souřadnic do fotgrafií
  • uděljte nějakou fotografii (socha, zajímavá architektura, historické budovy, grafity, zajímavý lokální obchod, park)
  • vyberte sdílet a zvolte NIA Super OP
  • po odeslání se pošle email do centrály, který to během 2-3 týdnů schválí


Osobní zkušenost
  • hra mi byla aktivována v pátek ráno, takže jsem ji vyzkoušel po cestě do práce, po spuštění vás přivítá tutoriál s cca 8 úkoly, abyste pochopili principy hry (po mém článku to máte mnohem lehčí :), po dokončení tutoriálu si vyberete stranu (vybral jsem si  i The Enlightened)
  • kolem Dejvic moc Portálů nebylo, tak jsem šel do centra kde jich je už dost (turistická zajímavá místa)
  • dole na Václavském náměstí jsem postavil první kompletní portál (s 8 rezonátory), ale protože jsem neměl další tak jsem se prošel na Staroměstské náměstí a k Prašné bráně - vrátil jsem se na místo, kde se mi stejně nepodařilo rozchodit druhý Portál
  • na Václavském náměstí nahoře jsem postavil a spojil dva Portály, což samozřejmě vedlo k tomu, že jsem to nechtěl nechat "rozdělané" a tak jsem šel k Muzeu pro nasbírání pár předmětů, zažehnutí třetího Portálu a vytvořeního mého prvního Pole
  • celkově jsem hrou strávil cca hodinu, kdy jsem chodil po městě a koukal do mobilu, v některých situacích to muselo vypadat zajimavě
  • těším se až hru bude používat více lidí, protože pak bude opravdu zajímavé


Václavské náměstí (stál jsem dole)



Pole, složené z trianglu Portálů

Budoucnost
  • někteří lidé na internetu hovoří pouze o chytrém kalkulu Google, který tak chce nechat lidi (stejně jako  mravence), aby jim nasbírali data o peších cestách ve městě - což je tak mazané, až si přeju aby to byla pravda :-)
  • osobně si myslím, že jde o velmi zajímavý počin na který většína lidí čekala, protože spojení mobilu a reality s fiktivním daty a ještě osolením slove gamifikace, může přinést zajímavé výsledky jako např. Ingress
Slovníček

  • Scanner
    • základní technologie vašeho telefonu, protože umí detekovat Portály (Portals)
  • Tajemmná hmota (XM, Exotic Matter) 
    • vzácná tripolární energie, která k nám pronikla z jiné dimenze
    • je základem všech technologii Shaperů
    • využívá ji např. i váš scanner a když klesne pod určitou úroveň tak se vypne, sbírání této ele
  • XMP
    • nepolarizovaná zbraň, která vysílá signál do okolí 360
    • lze je upgradovat na větší efekt zásahu


Otázky & odpovědi
  • Mohu změnit skupinu (Osvícenci / Odpůrci)? 
    • Ano, ale musíte o to požádat na této stránce




Zajímá tě více?

15 komentářů:

  1. V patek odpoledne mi přišla pozvánka. Prošel jsem tutoriál a potom začal hrát na ostrov. Jsem ale na vsi. Okolo me je ale strašně malo tajemné hmoty ke sbíraní. V tutorialu ji bylo spoustu. Teď mam pouze 3 malinkata ložiska v okolí která dohromady dali nějakých 150 jednotek. Dnes rano se hmota objevila na stejnych mistech. S takovou budu ale sbirat potřebných 1000 jednotek nejméně týden :( Ve meste to vypadá podstatně husteji. Čím to?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, zajímá mě víc k těm cílům hry. Kdy vyhrajou Enlighted nebo Resistance? Je to nějak časově omezené a pak začne další "věk"? A počítá se to globálně nebo lokálně? (V Praze vyhrajou Enlighted, v Brně Resistance)

    OdpovědětVymazat
  3. @gendorf
    Ve městě to bude větší zábava, protože tam je i více portálů. Je to nastaveno podle počtu obyvatel v dané oblasti.

    @david
    1) Nemá to časové ohraničení - počítám že to pustí v zimě do bety a naplno pro všechna jaro/léto (a pak to bude žít svým životem třeba rok)

    2) Vše se počítá globálně, pokud zabereš nějaké území, tak se připočítá do celkového hodnocení dle počtu obyvatel v dané oblasti


    OdpovědětVymazat
  4. Jak dlouho asi tak trvalo, než přišel mail, žádost jsem posílal asi tak 4-5 dní zpátky...
    a je ještě nějakej rozdíl v tom, kterou stranu si vyberu? třeba nějaký jiný XMP?

    OdpovědětVymazat
  5. Trvalo to asi 12h. Je jedno jakou stranu si vybereš, obě mají stejný úkol a stejné zbraně. Liší se to jenom "posláním"

    OdpovědětVymazat
  6. Tak už se mi tu hru povedlo hacknout ;) stačilo zapnout v systemu simulaci polohy a použit programek na podvrhnuti polohy mobilu. Sice mi přez obrazovku běhá nápis a musím se porad přepínat mezi nastavením a hrou a je to opruz ale rázem jsem v Praze na Vaclavaku a na vyzkoušeni dobry ;) Připadá mi to ze to tu hmotu generuje fakt podle toho kde je kolik lidi s androidem :)

    OdpovědětVymazat
  7. hele jak dlouho ste čekaly na aktivační kód,já čekám už tejden a nic ;(

    OdpovědětVymazat
  8. vzhledem k tomu ze se jedna o closed betu tak cekani bude delsi ...

    OdpovědětVymazat
  9. jinak jak pise Gendorf tak mam podobny problem. Bydlim v Liberci kde je hmoty dost a portalu tu par je. Kdyz se ale presunu do vedlejsiho jablonce ktery je zhruba o polovicku mensi (je to ale i tak "celkem" velke emsto neni tu zadna na vesnici kde bydli zena taky neni nic co sbirat. Takze si rikam ze to nebude o poctu lidi ve meste ale o poctu portalu v dane lokalite

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojte lidi, chtěl jsem se zeptat je to už i na IPhone? Ci jsou verze jen na Android? Děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
  11. Jak to tak ctu tak se tesim az pride kod ale hadam ze to bude trvat mesic :-( bydlim prechodne hradec praha bude to nejak vadit ?

    OdpovědětVymazat
  12. V našem městě jsou skoro všichni The Enlightened. Zajmalo by mě jaký je v takovém případě ideální postup hry. Má cenu útočit i na naše portály a snažit se je obsazovat a propojovat svým jménem? Nebo si z nich mám jenom hecokva předměty opravovat je a čekat až nám někdo obsadí portály? Další cesta je samozřejmě vytvářet svoje portály, ale poslal jsem zatím jeden požadavek a trvá to hrozně dlouho. Jsem na levelu jedna a nasbírat body je hodně obtížné....poradte prosím.

    OdpovědětVymazat
  13. Hustý.... No fakt jako mazec: Díky moc za tento web a za retro:-D

    OdpovědětVymazat